2015. március 31., kedd

Egy kalács, három ízvilág: matcha teaporos, csokoládés rusztikus kalács




Pár héttel ezelőtt egy lengyel nyelvű oldalon találtam ezt a receptet. Nagyon ötletes, a végeredmény pedig tényleg nagyon finom. Elismerem a kalácsfonásom finoman szólva nem tökéletes, de  pont az ilyen dolgokra találták ki a rusztikus jelzőt (szerintem). Egy kis házi lekvárral feledhetetlen húsvéti desszert lehet.

Hozzávalók (3 kisebb és egy nagyobb kalácshoz):

Fehér tészta: 
- 200 g liszt
- 40 g porcukor
- 4 g szárított élesztő
- 120 ml langyos tej
- 30 g olvasztott vaj
- 1 csipet só

Kakaós tészta: 
- 200 g liszt
- 40 g porcukor
- 4 g szárított élesztő
- 120 ml langyos tej
- 30 g olvasztott vaj
- 1 csipet só
- 1 ek kakaópor

Matcha teaporos tészta: 
- 200 g liszt
- 40 g porcukor
- 4 g szárított élesztő
- 120 ml langyos tej
- 30 g olvasztott vaj
- 1 csipet só
- 1 ek matcha teapor


Elkészítés: 

1. A fehér tésztához a száraz hozzávalókat tálba szitálom, hozzáöntöm a vajat és a tejet, villával kissé összekeverem a tésztát, majd jó alaposan kidagasztom. A műveletet megismétlem a kakaós és a matchás tésztával is. 
2. A kalácstésztát 1-1.5 óra alatt a duplájára kelesztem.
3. Elosztom a tésztát, attól függően, hogy hány kalácsot szeretnék készíteni. De nem is muszáj elosztani, egy nagyobb kalácsot is készíthetünk a fenti mennyiségből. A kiporciózott tésztát rudakká sodrom, összecsippentem a végüket és egyszerű hármas fonással kaláccsá fonom őket. A végeket a kalács alá hajtom és előre kivajazott és kilisztezett formákba teszem őket. A tetejüket felvert tojással kenem le. 
4. Ezután még kb. 40 percig kelesztem a kalácsokat, közben előmelegítem a sütőt 180 fokra. A sütés előtt még egyszer lekenem a kalácsokat tojással. 40 perc alatt teljesen átsülnek, könnyen ki kell jönniük a formából. Félidőben letakartam a tetejüket alufóliával, hogy ne barnuljanak meg túlságosan. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...