2014. október 28., kedd

Lime karamellás kakaóbabok



Sokan szeretik a karamell töltelékkel készült bonbonokat, de akad olyan is, aki túl töménynek és édesnek találja ezeket a csokikat. Számukra igazi megváltás lehet ez a könnyed és üde lime-os bonbon. A lime karamell enyhe fanyarságához szerintem legjobban a fehércsokoládé passzol, de étcsokoládéval is ki lehet nyugodtan próbálni, úgy is biztosan finom lesz. Ez a bonbon engem leginkább egy főzött krémes citromtortára emlékeztet. Aki szereti a citromos sütiket, annak kötelező kipróbálni!
A formát most matcha teaporral színezett kakaóvajjal dekoráltam. Az elkészült bonbonok így úgy festenek, mint az éretlen kakaóbabok :). Jöjjön is a recept!

Hozzávalók (16db-hoz)
- 150g fehércsokoládé
- 35g cukor
- 30g méz
- 30g lime lé
- 3 csepp citromkivonat (mellőzhető)
- 30g tejszín
- 10g vaj

Díszítés:
- 1 tk kakaóvaj (porított vagy pasztilla)
- 1 tk matcha teapor

Elkészítés:
1. A cukrot a mézzel együtt egy lábosban összemelegítem, amíg a cukor elolvad. A limelevet és a tejszínt picit megmelegítem és hozzáöntöm a cukros elegyhez. Ezután kb 111 fokig melegítem a keveréket majd lehúzom a tűzről és hozzákeverem a vajat. Hagyom, hogy teljesen kihűljön.
2. A kakaóvajat megolvasztom, kicsit visszahűtöm, majd keverek hozzá egy csipet porított kakaóvajat, ezzel tulajdonképpen temperálom a csokoládét. Végül elvegyítem benne a matcha teaport is. Gumikesztyűt húzok és az ujjam segítségével kidekorálom a formát.
3. A fehércsokoládét temperálom és kiöntöm vele a bonbonformát. Hűtőbe teszem a formát, amíg meg nem szilárdul a csoki. 
4. Habzsákba kanalazom a lime karamellt és betöltöm a bonbonokat, majd hűtőbe teszem a formát pár percre, amíg a töltelék meg nem bőrösödik. 
5. A maradék csokoládét újratemperálom és lezárom vele a bonbonokat. Fél órára a hűtőbe rakom a formát, ezután kifordítom belőle a kész bonbonokat. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...