2014. október 27., hétfő

Kávékaramellás bonbon




Imádom ezt a párosítást. Kávé és karamella együtt. Kellene még mást mondanom? A receptet Praliné Pradicsom oldalán találtam. Már nagyon régóta terveztem az elkészítését, de csak a hetekben került rá sor. Sokáig gondolkoztam, hogy melyik formámat használjam ehhez a recepthez, végül a kakaóbab formám mellett döntöttem. Nagyon szeretem ezt a formát, olyan részletgazdag, tényleg mint egy igazi kakaóbab. Ha nagyon akartam volna, akkor két bonbont össze is ragaszthattam volna, hogy 3D csokikat kapjak, de ennyire már nem voltam szorgalmas :). Arra ezért figyelni kell a receptnél, hogy a tölteléket érdemes jóval a bonbon kiöntése előtt elkészíteni, mert szobahőmérsékletűre kell hűlnie a karamellnek, nehogy megolvassza a kész csokiburkot.

Hozzávalók (16 db-hoz):
- 160g étcsokoládé (ezt használtam)
- 0,75 dl tejszín
- 35 g cukor
- 30 g méz
- 2 tk instant kávé
- 1tk puha vaj
- 1-2 ek konyak

Elkészítés:
1. A tejszínt megmelegítem a kávéval, de nem szabad forrnia.
2. A a cukrot és a mézet egy kisebb lábosban melegíteni kezdem, amíg fel nem oldódik a cukor. Utána hozzáöntöm a tejszínt és folyamatosan kevergetve 110 fokig melegítem a keveréket. Leveszem a tűzről és belekeverem a vajat. Ha kihűlt, akkor elkeverem benne a konyakot is.
3. A bonbonformát temperált étcsokoládéval kiöntöm és hűtőbe teszem, amíg a csokoládé megszilárdul.
4. A tölteléket habzsákba teszem, és megtöltöm vele a bonbonokat. A formát hűtőbe rakom amíg a töltelék megbőrösödik.
5. A maradék étcsokoládét újratemperálom és lezárom vele a bonbonokat, hűtőbe teszem fél órára majd kifordítom a kész bonbonokat.







2 megjegyzés:

  1. nagyon jónak tűnik :)
    szeretem látni,milyen belül,így vagyok a tortákkal is,szép kívülről,de én a belsejére is kíváncsi vagyok :))

    VálaszTörlés
  2. Teszek majd akkor fel képet a belsejéből is.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...